Stratejik Plan
SDÜ. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
STRATEJİK PLANI (2021-2025)
Hemşirelik Bölümü Misyonumuz
Nitelikli lisans ve lisansüstü eğitim programları ile ülkenin sağlık bakımı gereksinimlerini
çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda değerlendirebilen, birey, aile, topluma sağlığı
geliştirici, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici hemşirelik bakımı sunabilen, araştırıcı,
eğitimci, uygulayıcı, yönetici ve lider hemşireler yetiştirmektir.
Hemşirelik Bölümü Vizyonu
Öğrencileri, öğretim elemanları, eğitim programları ve araştırmaları ile ulusal ve
uluslararası düzeyde model oluşturan ve tercih edilen; hemşirelik bilim ve sanatının
gereklerini, toplumun sağlık bakımını karşılamada en üst düzeyde kullanabilen, yaratıcı
ve güvenilir hemşireler yetiştiren; bir eğitim kurumu olmaktır.
Temel Değerler
1.Bilimsel Yaklaşım
Eğitim, uygulama ve araştırma süreçlerinde bilimsel temelli kararlar almak ve sürekli gelişimi
desteklemek.
2. Etik ve Mesleki Sorumluluk
Mesleki etik ilkelere bağlı kalarak insan onuruna saygılı, adil ve sorumlu bir tutum
benimsemek.
3.Yaşam Boyu Öğrenme
Öğrenci, mezun ve eğiticilerde sürekli gelişim ve öğrenme kültürünü teşvik etmek.
4.Yenilikçilik ve Girişimcilik
Hemşirelik uygulamalarında yaratıcı, çözüm odaklı ve girişimci bir yaklaşımı desteklemek.
5.Toplum ve Birey Odaklılık
Sağlık hizmetlerinde birey, aile ve toplumun ihtiyaçlarını önceleyen bir anlayışla hareket
etmek.
6.Sosyal Sorumluluk
Toplumsal duyarlılığı yüksek, dezavantajlı grupları gözeten, aktif sosyal sorumluluk
projelerinde yer alan bireyler yetiştirmek.
7.İş Birliği ve Katılımcılık
Eğitim, araştırma ve hizmet süreçlerinde çok disiplinli iş birliklerine ve paydaş katılımına
önem vermek.
8.Dijital Yetkinlik ve Teknolojik Uyum
Eğitim ve sağlık hizmetlerinde dijital dönüşüme açık, teknolojiyi etkili kullanan bireyler
yetiştirmeyi esas almak.
9.Kalite ve Sürekli İyileştirme
Eğitim, araştırma ve hizmet alanlarında kaliteyi artırmaya yönelik sürekli değerlendirme ve
iyileştirme süreçlerini benimsemek.
Stratejik Amaç 1: Eğitimde Kalite ve Niteliği Artırmak
Hedefler:
1.1. Hemşirelik müfredatını ulusal çekirdek eğitim programı ve uluslararası standartlarla
uyumlu hale getirmek
1.2. Alanında uzman öğretim üye/elemanı sayısını artırmak
1.3. Öğrenci merkezli eğitim yöntemlerini yaygınlaştırmak ve aktif öğrenmeyi teşvik etmek
1.4. Klinik eğitim kalitesini ve uygulama alanı çeşitliliğini artırmak
Ölçüm Kriterleri
1.1.1. Müfredatın ulusal çekirdek eğitim programı ve uluslararası standartlar doğrultusunda
beş yılda bir güncellenmesi
1.1.2. Anabilim dalı bazında en az iki öğretim üyesi ve en az iki araştırma görevlisi
bulunmasını sağlamak
1.1.3. Major derslerde öğrenci merkezli eğitim yöntemlerinin oranının artırılmasını sağlamak
Diğer derslerde öğrenci merkezli eğitim yöntemlerinin oranının artırılmasını sağlamak
1.1.4. Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının azaltılması
Uygulama alanı çeşitliliğinin sağlanması için saha uygulama takip sisteminin
geliştirilmesi
Her öğrencinin sekiz dönem boyunca bütün anabilim dalları ile ilişkili klinik saha
alanında uygulama yapabilmesi
Simülasyon laboratuvarlarının kullanımını artırmak
Stratejik Amaç 2: Araştırma Geliştirme Faaliyetlerinin Niteliğini Artırmak
Hedefler:
2.1. Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası (SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI ve TR dizin
indeksli vb.) yayın sayısını artırmak
2.2. Ulusal ve uluslararası (TÜBİTAK, BAP, AB, TUSEB vb.) destekli proje sayısını artırmak
2.3. Öğretim üye/elemanlarının ulusal ve uluslararası bilimsel etkinliklere katılımlarını artırmak
Ölçüm Kriterleri
2.1.1. Öğretim elemanlarının WOS yayın sayısı(SCI-E, SSCI, ESCI vb.)
Öğretim elemanlarının diğer uluslararası indeksli yayın sayısı
Öğretim elemanlarının TR dizin yayın sayısı
Öğretim elemanlarının uluslararası kitap/kitap bölümü sayısı
Öğretim elemanlarının ulusal kitap/kitap bölümü sayısı
2.2.1. Öğretim elemanlarının dış kaynaklı proje sayısı (TÜBİTAK, TUSEB, AB, TUSEB vb.)
Öğretim elemanlarının iç kaynaklı proje sayısı (BAP vb.)
2.3.1. Öğretim elemanlarının ulusal bilimsel etkinliklere katılım sayısı
Öğretim elemanlarının uluslararası bilimsel etkinliklere katılım sayısı
Stratejik Amaç 3: Girişimcilik ve Yenilikçilik Kapasitesini Geliştirmek
Hedefler:
3.1. Öğretim elemanlarının girişimcilik ve yenilikçilik becerilerini geliştirmeye yönelik
etkinliklere katılımlarını desteklemek
3.2. Öğrencilerin girişimcilik ve yenilikçilik becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklere
katılımlarını desteklemek
3.3. Yenilikçi eğitim model/teknolojilerinin kullanımını artırmak
Ölçüm Kriterleri
3.1.1. Öğretim elemanlarının girişimcilik ve yenilikçilik temalı katıldığı etkinlik sayısı
Öğretim elemanlarının girişimcilik ve yenilikçilik temalı proje/araştırma sayısı
3.1.2. Öğrencilerin girişimcilik ve yenilikçilik temalı katıldığı etkinlik sayısı
Öğrencilerin girişimcilik ve yenilikçilik temalı proje/araştırma sayısı
3.3.1. Yenilikçi eğitim model/teknolojilerinin kullanıldığı ders sayısı
Stratejik Amaç 4: Kurumsal Kapasiteyi Güçlendirmek
Hedefler:
4.1. Hemşirelik bölümü fiziki altyapısını ve teknik donanımını iyileştirmek
4.2. Hemşirelik eğitiminde kalite güvence sistemini geliştirmek ve akreditasyon çalışmalarını
sürdürmek
4.3. Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının uygun hale getirilmesi
Ölçüm Kriterleri
4.1.1. Sınıf/laboratuvarların sayılarının artırılması
Sınıf/laboratuvarların kapasitelerinin artırılması
Sınıf/laboratuvarların donanımlarının artırılması
4.2.1. HEPDAK Akreditasyon başvurusunun yapılması ve izlenmesi
YÖKAK tescilinin sürdürülmesi
Stratejik Amaç 5: Toplumsal Katkı ve Sosyal Sorumluluk Bilincini Geliştirmek
Hedefler:
5.1. Sağlık alanındaki sosyal sorumluluk projelerini desteklemek
5.2. Topluma yönelik sağlık eğitimi etkinlikleri (çevre sağlığı ve sürdürülebilirlik, afet ve acil
durum yönetimi, sağlıklı yaşam biçimi vb.) düzenlemek
5.3. Dezavantajlı gruplara yönelik etkinlikler düzenlemek
Ölçüm Kriterleri
5.1.1. Öğretim elemanlarının sağlık alanındaki sosyal sorumluluk proje sayısı
Öğrencilerin sağlık alanındaki sosyal sorumluluk proje sayısı
5.2.1. Öğretim elemanlarının düzenlediği topluma yönelik sağlık eğitimi etkinlik sayısı
Öğrencilerin düzenlediği topluma yönelik sağlık eğitimi etkinlik sayısı
5.3.1. Dezavantajlı gruplara yönelik etkinlik sayısı
Dezavantajlı gruplara yönelik bilimsel çalışma sayısı
Stratejik Amaç 6: Uluslararasılaşmayı Güçlendirmek
Hedefler:
6.1. Erasmus değişim programlarına katılımı artırmak
6.2. Öğrencilerin mesleki yabancı dil gelişimlerini desteklemek
6.3. Öğretim elemanlarının/öğrencilerin uluslararası etkinlik ve araştırma ağlarına katılımını
teşvik etmek
Ölçüm Kriterleri
6.1.1. Erasmus değişim programlarına katılan öğretim elemanı sayısı
Erasmus değişim programlarına katılan öğrenci sayısı
6.2.1. Müfredattaki yabancı dil dersinin kredisinin artırılması
Öğrencilerin yabancı dil dersi sınav sonuçları
Yabancı dil kursuna/speaking club vb. etkinliklere katılan öğrenci sayısı
6.3.1. Öğretim elemanlarının uluslararası etkinlik (konferans, sempozyum vb.) katılım sayısı
Öğrencilerin uluslararası etkinlik (konferans, sempozyum vb.) katılım sayısı
Öğretim elemanlarının uluslararası iş birlikçi bilimsel çalışma sayısı
Öğrencilerin uluslararası iş birlikçi bilimsel çalışma sayısı