Birim Kalite Çalışmaları
Bölüm Bilgileri |
2. Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği temel bilgileri ebelik ile ilişkilendirebilme becerisine sahip olabilme
3. Mesleki uygulamaları ve sorumluluklarını profesyonel ebelik değerleri ve etik ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirebilme
4. Kadın ve çocuk sağlığı konusunda izlem, eğitim ve danışmanlık hizmeti verebilme
5. Gebelik, doğum, doğum sonrası dönemde anne/ fetüs/ yenidoğan izleyebilme ve değerlendirebilme
6. Gebelik, doğum, doğum sonu dönemde anne/fetüs/yenidoğanın bireyselleştirilmiş bakımını yapabilme, görülen riskli durumlarda uygun girişimlerde bulunabilme, gerektiğinde sevk edebilme
7. Sağlık ekibi içerisinde etkili iletişim, liderlik ve yönetim becerisine sahip olabilme
8.Sağlık sorunlarına duyarlı olabilme, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilme, mesleki kariyer stratejilerine sahip olabilme
1.Ebelik alanındaki gelişmeler doğrultusunda temel bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik sahibi olur. Çağdaş rollere sahiptir. Kanıta dayalı uygulamaları yapar.
2.Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği temel bilgileri ebelik ile ilişkilendirir.
3.Mesleki uygulamaları ve sorumluluklarını profesyonel ebelik değerleri ve etik ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
4.Kadın ve çocuk sağlığı konusunda izlem, eğitim ve danışmanlık hizmeti verir.
5.Gebelik, doğum, doğum sonrası dönemde anne/fetüs/yenidoğan izlemi yapar ve değerlendirme hizmetlerini uygular.
6.Gebelik, doğum, doğum sonu dönemde anne/fetüs/yenidoğanın bireyselleştirilmiş bakımını yapar. Görülen riskli durumlarda uygun girişimlerde bulunur, gerektiğinde sevk eder.
7.Sağlık sorunlarına duyarlı olur. Yaşam boyu öğrenme davranış becerisi kazanır. Mesleki kariyer stratejilerine sahip olur.
8.Sağlık ekibi içerisinde etkili iletişim, liderlik ve yönetim becerilerine sahiptir.
9.Dahili ve cerrahi sorunlara uygun ebelik girişimleri planlar ve uygular.
10.Sağlık, sosyal ve toplum bilimlerinde bilimsel araştırmaları takip eder, sonuçlarını yorumlar ve ebelik uygulamalarında kullanır.
11.Ebelik uygulamalarında eleştirel düşünür, problem çözme sürecini, bütüncül yaklaşımı, eğitim yöntem ve tekniklerini kullanır.
12.Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlar, yasal mevzuata uygun olarak görev, yetki ve sorumluluklarına uygun davranır ve mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir.
13.Ebelik uygulamalarında bölgesel ve ulusal düzeyde toplum sağlık sorunlarına duyarlı olur ve sağlık düzeyini arttırmaya katkıda bulur.
14.Üreme sağlığı konusunda bireylere eğitim ve danışmanlık hizmeti verir.
15.Türkçe'nin yansıra en az bir yabancı dil bilgisi, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır
İş Akış Şemaları |
İş Takvimi |
Koordinatörlükler/Komisyonlar/Temsilciler |
Öğr.Gör.Dr. Kadriye ESEN (Üye)
Öğr.Gör. Ayşegül YILMAZ (Üye)
Arş.Gör. Emine ALVER (Yedek)
Arş.Gör. Seray GEREY (Yedek)
Öğr.Gör.Dr. Kadriye ESEN (Üye)
Öğr.Gör. Ayşegül YILMAZ (Üye)
Arş.Gör. Emine ALVER (Yedek)
Arş.Gör. Seray GEREY (Yedek)
Öğr.Gör.Dr. Kadriye ESEN (Üye)
Öğr.Gör. Ayşegül YILMAZ (Üye)
Arş.Gör. Emine ALVER (Yedek)
Arş.Gör. Seray GEREY (Yedek)
Arş.Gör. Emine ALVER (Üye)
Arş.Gör. Seray GEREY (Üye)
Doç.Dr. Çiğdem GÜN KAKAŞÇI (Yedek)
Öğr.Gör.Dr. Kadriye ESEN (Yedek)
Dr.Öğr.Üyesi Serpil ÖZBAŞ (Üye)
Öğr.Gör.Dr. Kadriye ESEN ( Mezun Durumundaki Öğrencinin Danışman Öğretim Elemanı ) (Üye)
Arş.Gör. Emine ALVER (Yedek)
Arş.Gör. Seray GEREY (Yedek)
2.Sınıf Doç.Dr.Çiğdem GÜN KAKAŞÇI
3.Sınıf Öğr.Gör. Ayşegül YILMAZ
4.Sınıf Öğr.Gör.Dr. Kadriye ESEN
Arş.Gör. Emine ALVER (Üye)
Arş.Gör. Seray GEREY (Üye)
Arş.Gör. Emine ALVER (Üye)
Arş.Gör. Seray GEREY (Üye)
Öğr.Gör. Ayşegül YILMAZ (Üye)
Arş.Gör. Emine ALVER (Üye)
Arş.Gör. Seray GEREY (Üye)
Bölüm Kalite Sekreteri Arife BAYAZİT KARADERELİ (Üye)
Dr.Öğr.Üyesi Serpil ÖZBAŞ (Üye)
Dr.Öğr.Üyesi Banu ASLAN (Üye)
Doç.Dr. Çiğdem GÜN KAKAŞÇI (Üye)
Dr.Öğr.Üyesi Serpil ÖZBAŞ (Üye)
Arş.Gör. Seray GEREY (Üye)
Toplantı Tutanakları |
Tarih | Bölüm Kurulu Kararı |
22.01.2024 | 165 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
05.02.2024 | 166 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
20.02.2024 | 167 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
13.03.2024 | 168 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
25.02.2024 | 169 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
02.05.2024 | 170 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
09.05.2024 | 171 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
14.08.2024 | 172 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
23.08.2024 | 173 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
08.09.2024 | 174 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
07.10.2024 | 175 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
27.11.2024 | 176 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
10.12.2024 | 177 Numaralı Bölüm Kurulu Kararı |
Toplumsal Katkı Faaliyetleri |
Raporlar |
Akreditasyon Çalışmaları |
Bölüm İyileştirme Çalışmaları |
Sıra No | Öneri Bölümü/Kaynak | Öneri Tarihi | Öneri/Gerekçe | İyileştirme | İyileştirmenin Yapıldığı Tarih veya Yıl |
1 |
Ebelik Bölümünün Ders Bilgi Paketinin 2024-2025 eğitim öğretim döneminde değerlendirilmesi ve güncellenmesi planlanmıştır. |
2024 | Ders bilgi paketinin güncellenmesi |
Ebelik Bölümünün tüm dönemlerindeki dersler için ders bilgi paketleri tüm yönergelere uygun olarak güncellenmiştir.
Kanıt: Ders Bilgi Paketleri |
2024 |
2 |
Bölümümüze kayıtlı öğrencilere, öğretim elemanlarına ve idari personele kalite koordinatörlüğü harici memnuniyet anketi çalışması yapılması planlanmıştır. |
2024 | Memnuniyet anketlerinin yapılması |
Ebelik bölümündeki kayıtlı öğrencilere, öğretim elemanlarına ve idari personele yönelik memnuniyet anketi çalışması yapılmıştır. Kanıt: Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları Kanıt: Akademik personel memnuniyet anketi sonuçları Kanıt: İdari personel memnuniyet anketi sonuçları |
2024 |
3 | Kurum Kalite Güvence Ve Akreditasyon Birimi tarafından gönderilen İngilizce ve Türkçe web sitelerinin oluşturulması veya güncellenmesi konusundaki yazı doğrultusunda web sayfalarının güncellenmesi planlanmıştır. | 2024 | Bölüm İngilizce ve Türkçe web sitesinin güncellenmesi |
Ebelik Bölümü Türkçe ve İngilizce web siteleri oluşturulmuş ve güncellenmiştir. Web sitesinde öğrencilere yönelik tüm bilgiler yer almaktadır. Kanıt: Ebelik Bölümü Türkçe web sitesi Kanıt: Ebelik Bölümü İngilizce web sitesi |
2024 |
Diğer |