Program Kalite Çalışmaları

BÖLÜM BİLGİLERİ

Nitelikli lisans ve lisansüstü eğitim programları aracılığıyla, ülkenin yaşlanmaya ilişkin ihtiyaçlarını çağdaş yaklaşımlarla değerlendirebilen; bireylere, ailelere ve toplumlara gerontolojik hizmet sunabilen; araştırmacı, eğitimci, uygulayıcı, yönetici ve lider olan; alanında disiplinler arası işbirliğini ve ekip çalışmasını benimseyen; mesleki hak ve sorumluluklarını bilen ve uygulayan; etik ilkelere bağlı kalan gerontologlar yetiştirmektir.

Öğrencileri, öğretim elemanları, eğitim programları ve araştırmaları ile ulusal ve uluslararası düzeyde model oluşturan ve tercih edilen; gerontolojinin gerekliliklerini yüksek düzeyde kullanabilen yaratıcı ve güvenilir gerontologlar yetiştiren; AB Erasmus programı kapsamında öğrenci ve öğretim üyesi değişimlerini kolaylaştıran; bir eğitim kurumu olmaktır. 

Gerontoloji Bölümünün organizasyon şeması için buraya tıklayın

Yaşlanma ve yaşlılık süreçlerini bilen, yaşlı bireylerin yaşam kalitelerini arttıracak bilimsel ve uygulamalı hizmetlerin planlanması ve yönetilmesi görevini üstlenebilen, uluslararası düzeyde bilgi ve araştırma yeteneğine sahip, eleştirel düşünme sürecini kullanabilen, öğrenim ve meslek hayatı boyunca karşılaştığı sorunları belirleme ve çözme yetkinliğine sahip, insan hak ve değerlerine saygı duyan, yaşam boyu öğrenme bilinciyle etik değerlere sahip gerontologlar yetiştirmektir.

  1. Gerontoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri, ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim materyalleri gibi çeşitli kaynaklar aracılığıyla ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilerle destekler.
  2. İleri düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak, gerontoloji alanında bilimsel verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve analiz eder. Araştırmalara ve kanıtlara dayalı, mesleki ve etik değerlere uygun çözüm önerileri geliştirir, bilgileri paylaşır ve ekip çalışmasına katılır.
  3. Araştırma alanında bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  4. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bireylere, ailelere ve topluma yönelik eğitim programları düzenler.
  5. Gerontoloji alanındaki bilgi birikimini kullanarak bağımsız araştırmalar yürütür ve diğer meslek gruplarıyla iş birliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  6. Sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  7. Yaşam boyu öğrenmeye açık olduğunu gösterir ve bu yaklaşımı sürekli olarak sürdürür.
  8. Gerontolojiyle ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar; aynı zamanda ilgili tarafların geri bildirimlerini dinler.
  9. Alanında gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde etkin bir şekilde kullanır.
  10. Mesleki faaliyetlerini ve uygulamalarını güvenli ve etkili bir şekilde belgeleyerek doğru kayıt tutar.
  11. Gerontoloji konusunda verileri toplar, yorumlar ve uygular. Sonuçların duyurulması aşamasında, ilgili disiplinlerle iş birliği yaparak toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Eğitim Kalitesi: Öğrencilere uluslararası standartlarda bir eğitim sunmak, öğretim programlarının güncel ve yenilikçi yaklaşımları içermesini sağlamak. Öğrenci memnuniyetini sürekli izlemek ve geri bildirimler doğrultusunda iyileştirmelerde bulunmak. Araştırma ve Yayın Kalitesi: Yüksek etkili, yenilikçi ve çözüm odaklı araştırmalar yürütmek. Akademik yayınların uluslararası alanda tanınırlığını artırmayı hedeflemek ve akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalmak. Sürekli İyileştirme: Eğitim ve araştırma süreçlerinde sürekli iyileştirme ve yenilikçilik sağlamak. Kalite standartlarına uygun olarak düzenli değerlendirmeler yapmak ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda süreçleri geliştirmek. Akademik ve İdari Personelin Gelişimi: Öğretim üyeleri ve idari personelin mesleki gelişimini desteklemek, sürekli eğitim ve gelişim fırsatları sunmak. Öğrenci ve Toplum Odaklılık: Öğrencilerin kariyer gelişimine katkıda bulunacak programlar sunmak, toplumun yaşlanma konusundaki farkındalığını artıracak projeler geliştirmek. Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk: Akademik ve idari faaliyetlerde etik değerleri ön planda tutmak, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. İşbirlikleri ve Ağlar: Ulusal ve uluslararası seviyede akademik ve endüstriyel işbirliklerini teşvik etmek, araştırma ve eğitimde daha geniş ağlar oluşturmak.

Biyolojik, psikolojik ve sosyal boyutlarında yaşlanma sürecini daha iyi anlamayı sağlayan araştırmalar teşvik edilmektedir. Bu tür araştırmalar, yaşlı bireylerin yaşam kalitesini iyileştirmeyi, sorunlarını belirlemeyi ve çözümler sunmayı hedeflemelidir. Farklı disiplinlerle iş birliğini desteklemeli, politikalar geliştirmeye yardımcı olmalı, yaşlı bireylerin sağlık hizmetlerine erişimini artırmalı ve yaş dostu ortamlar yaratmalıdır. Ayrıca, teknolojilerin yaşlanma sürecinde nasıl kullanılabileceğini ve bu teknolojilerin yaşlı bireylerin yaşam kalitesini nasıl iyileştirebileceğini araştırmalıdır. Tüm araştırmalar etik standartlara uymalıdır.

Prof. Dr. Metin ÖZKUL (Süleyman Demirel Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Sosyoloji Bölümü)

 

Prof. Dr. Fatma Başalan İZ (Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü)

 

Doç. Dr. Aliye KUYUMCU (Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü)

 

Doç. Dr. Mehmet Duray ((Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü)

 

KANIT

Prof. Dr. İsmail TUFAN (Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Gerontoloji Bölümü)

 

Prof. Dr. Gülüşan ÖZGÜN BAŞIBÜYÜK (Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Gerontoloji Bölümü)

 

Prof. Dr. Hasan Hüseyin BAŞIBÜYÜK (Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Gerontoloji Bölümü)

 

Doç. Dr. Sercan ÖZBEK YAZICI (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü)

 

Doç. Dr. Deniz SAY ŞAHİN (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü)

KANIT

SDÜ Kalite Güvence Sistemi Karar Ağacı Modeli için tıklayınız.

 

 

Prof. Dr. Işıl PAMUKÇU
Prof. Dr. Işıl PAMUKÇU
Prof. Dr. Işıl PAMUKÇU
Prof. Dr. Işıl PAMUKÇU
Prof. Dr. Işıl PAMUKÇU
Prof. Dr. Işıl PAMUKÇU
Prof. Dr. Işıl PAMUKÇU

Prof. Dr. İsmail TUFAN (Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Gerontoloji Bölümü)

 

Prof. Dr. Metin ÖZKUL (Süleyman Demirel Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Sosyoloji Bölümü)

 

Prof. Dr. Gülüşan ÖZGÜN BAŞIBÜYÜK (Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Gerontoloji Bölümü)

 

Prof. Dr. Hasan Hüseyin BAŞIBÜYÜK (Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Gerontoloji Bölümü)

 

Doç. Dr. Sercan ÖZBEK YAZICI (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü)

 

Doç. Dr. Deniz SAY ŞAHİN (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü)

 

KANIT

 
 
 

ETKİNLİK TARİHİ ETKİNLİĞİ GERÇEKLEŞTİREN KİŞİ  ÖNERİ/GEREKÇE FAALİYET KANIT

20.02.2023 

23.02.2023 

Doç. Dr. Işıl KALAYCI UNIVERSITA DEGLI STUDI DELLAQUILA Dipartimento di Medicina Clínica, Sanità Pubblica, Scienze della Vita e dell'Ambiente’da Prof.ssa Cristina Petrucci ve Prof. Loreto Lancia moderatörlüğünde yüksek lisans öğrencilerine online platformda seminer verilmesi Gerontoloji Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Işıl Kalaycı UNIVERSITA DEGLI STUDI DELLAQUILA Dipartimento di Medicina Clínica, Sanità Pubblica, Scienze della Vita e dell'Ambiente’da Prof.ssa Cristina Petrucci ve Prof. Loreto Lancia moderatörlüğünde yüksek lisans öğrencilerine online platformda 20.02.2023 ve 23.02.2023’de “Problems and life satisfaction of older adults in Türkiye”, “Elder abuse and neglect in Türkiye” ve “Social policies implemented in youth employment” konularında seminer vermiştir. KANIT

15.12.2023

Prof. Dr. Metin ÖZKUL

Doç. Dr. Işıl KALAYCI

"Bütün Yönleriyle Başarılı Yaşlanma" isimli kitabın yayımlanması Başarılı yaşlanma konusu; yaşlılık süreciyle ilgili mevcut koşulların betimlenmesini, sorunların tespitini ve olası uygun politikaların disiplinler arası bir boyutta tartışılmasını gerektirmektedir.
Bu kitap; başarılı yaşlanma olgusuna yönelik tartışmalara, multidisipliner bir anlayıştan hareketle ve konuyla ilgili sorunsallıkları odak konusu yaparak katkıda bulunulabileceği motivasyonuyla bir araya gelmiş gerontoloji, sosyoloji, sosyal hizmet, tıp, hemşirelik, fizik tedavi rehabilitasyon ve spor bilimleri disiplinlerinde yer alan ve alanlarında uzman olan meslektaşlarımızın çabalarıyla oluşturulmuştur.
KANIT

23.03.2023

Doç. Dr. Işıl KALAYCI "Multidisipliner Boyutlarıyla TÜRKİYE’DE YAŞLI İSTİSMARI VE İHMALİ" isimli kitabın yayımlanması Gerontoloji Bölüm Başkanı Doç. Dr. Işıl Kalaycı'nın editörlüğünde Türkiye Gerontoloji Serisinde yayımlanan "Multidisipliner Boyutlarıyla TÜRKİYE’DE YAŞLI İSTİSMARI VE İHMALİ" isimli kitap, multidisipliner bir anlayıştan hareketle yaşlı istismar ve ihmali kuramları, demografik özellikleri, istismarın biyolojik temelleri, beden politikaları, toplumsal cinsiyet eşitsizliği, engellilik gibi başlıklarıyla olguyu ortaya koymakta; istismarın medyadaki görünümlerini, etik ve yasal süreçlerini, sağlık üzerine olan etkilerini tartışmakta ve bilim insanları tarafından çözüm önerileri sunan yazıları bir araya getirmektedir. KANIT
15.06.2023 Doç. Dr. Işıl KALAYCI 1. Uluslararası Yaşlı İstismarı ve İhmali Sorununa Gerontolojik Perspektiften Yaklaşımlar Sempozyumunun düzenlenmesi

Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Fakültesi Gerontoloji Bölümü ev sahipliğinde 15 Haziran Dünya Yaşlı İstismarı Farkındalık Günü kapsamında düzenlenen “1. Uluslararası Yaşlı İstismarı ve İhmali Sorununa Gerontolojik Perspektiften Yaklaşımlar Sempozyumu” sona erdi.

Çevrimiçi ortamda başlayan sempozyumun açılış konuşmalarını Gerontoloji Bölüm Başkanı ve The International Network for the Prevention of Elder Abuse (INPEA) Türkiye Temsilcisi Doç. Dr. Işıl Kalaycı, Akdeniz Üniversitesi Gerontoloji Bölüm Başkanı ve INPEA Türkiye Temsilcisi Prof. Dr. İsmail Tufan ve INPEA başkanı Susan B. Somers yaptı.

KANIT

RAPOR YILI RAPOR
2024 RAPOR
RAPOR YILI RAPOR
2024 RAPOR
RAPOR YILI RAPOR
2022 RAPOR
2023 RAPOR
2024 RAPOR
Sıra No Öneri Bölümü/Kaynak Öneri Tarihi  Öneri/Gerekçe İyileştirme İyileştirmenin yapıldığı tarih veya yıl
           
           
           
           

‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍